2012. december 23., vasárnap

Karácsonyi hangolódás

Ebben az évben sokkal nehezebben megy a karácsonyi hangolódás, mint korábban, úgyhogy arra gondoltam írok egy bejegyzést, hátha nem vagyok ezzel egyedül.

Hangulat alapozás
Először is, megint egy bloggal kezdem, amit még a régi időkben kutattam fel. Loreta blogja, az Allthebeautifulthings, egyike a kedvenc fotós blogjaimnak, amit még mindig látogatni szoktam. Nagyon szeretem ezt az aprócska, ám csodás pillanatokkal és hangulatokkal tömött kis zugot, mivel közel állnak hozzám az északi bájjal fűszerezett csendéletek, portrék és keresztszemes csodák. Loretának van egy karácsonyi blogja is, melyet szintén érdemes böngészni, ez pedig az All the Beautiful Christmas. A képeket mindkét helyről vadásztam, ha jól emlékszem. :)


Az illatokért
No, ez már egy kicsit fogósabb kérdés, hiszen remek recepteket lehet találni a neten.
Mégis a tavalyi kedvencet, a Delikát blogon fellelhető Adventi csokis kalácsot bátran ajánlom Nektek. Egyszerű – hiszen még én is el tudtam készíteni –, viszonylag gyors, és isteni finom édesség a reggeli bögre tej mellé. Ebben az évben is sütök belőle egy adagot, az biztos. :)

A szórakozásért
Nincs olyan zene, amit évről évre rongyosra hallgatnék karácsonykor. Ahogy film sincs. :) Az animációs kedvencek azért megvannak, mint mondjuk a The Polar Express, vagy egyik karácsonykor a Jim Carrey féle Christmas Carol. Korábbi évekhez kötődik a Coraline, a Csillagpor, a Holdhercegnő vagy az Aranyiránytű. Mindig is imádtam a csodás dolgokkal teli fantasy filmeket, amiket ebben az időszakban leadtak a tévében, így talán nem is lóg ki az idei évből A hobbit. :) A törpök éneke teljesen lenyűgöz.



No, de a könyv más kérdés. Nagyon szeretek a karácsonyfa "tündérfénye" mellett olvasgatni. Tavaly remek volt a Vaskirály a rengeteg mesés elemével – év közben talán nem is tetszett volna annyira. Ezt az élményt szeretném ebben az évben is begyűjteni a Vashercegnőtől. A korábbi évekhez a Harry Potterek és a Gergő könyvek kapcsolódnak. :) Számomra a karácsony csupa varázslatról szól.) Addig is, vár rám az Ad Astra kiadó Leviatánja, tele gyönyörű grafikákkal, hatalmas monstrumokkal és steam punk robotokkal. :)

Talán egy csepp írás is belefér
Szeretem Neil Gaimant, aki úgy tűnik sosem fogy ki a fantasztikus ötleteiből.
További plusz pont, hogy a regényei vagy novellás kötetei elején (vagy végén) általában olvashatunk művei születési körülményeiről is. A Tükör és füst című antalógiájában szerepel egy száz szavas karácsonyi szösszenet (Miklós akkor már), melyet egyik évben karácsonyi képeslappá varázsolt és szétküldött a barátainak/ismerőseinek. Hiába kerestem a magyar verziót a kiadó honlapján, sajnos nem leltem meg. Ha könyvesboltban jártok, feltétlenül vegyétek kézbe a könyvet és csapjátok fel az 59. oldalon.
Aki tud angolul, a szerző honlapján elolvashatja, vagy megnézheti a rövidke animációt is. Hátborzongató. :)


 Ha nem találkoznánk addig, akkor nagyon szép, békés Karácsonyt kívánok mindenkinek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése